<?xml version='1.0' encoding='iso-8859-2' ?>
<?xml-stylesheet type='text/css' href='/html/lista.css' ?>
<link rel='stylesheet' type='text/css' href='/html/lista.css' ?>
<DKA>
<identifier> 
	<URLOfDoc>http://dka.oszk.hu/034700/034796</URLOfDoc> 
	<Filename>9429471_ffbdd57d083d.jpg</Filename>
        <Thumbnail>http://dka.oszk.hu/034700/034796/9429471_ffbdd57d083d_kiskep.jpg</Thumbnail> 
</identifier>
<DKAtitle> 
	<MainTitle>Szeged - villamos</MainTitle>
	<UniformTitle>Szeged - villamos</UniformTitle>
</DKAtitle>
<other_title>
	<OtherTitle>P9092317</OtherTitle> 
	<TitleRefinement>eredeti cím</TitleRefinement>
</other_title>
<creator> 
	<RoleOfCreator>fényképész</RoleOfCreator> 
	<CreatorFamilyName>Oláh</CreatorFamilyName> 
        <CreatorGivenName>Ferenc</CreatorGivenName> 
        <CreatorInvert>N</CreatorInvert>
        <CreatorOtherName1>Lev53</CreatorOtherName1>
</creator>
<date>
        <Pevent>felvéve</Pevent>
        <PdateChar>2012-04-01</PdateChar>
        <Pdate>2012-04-01</Pdate>
</date>
<date>
        <Pevent>létrehozva</Pevent>
        <PdateChar>2010-09-09</PdateChar>
        <Pdate>2010-09-09</Pdate>
        <PdateNote>A kép készítésének időpontja.</PdateNote>
</date>
<type>
        <NameOfType>fénykép</NameOfType>
</type>
<subcollection>
        <NameOfCollection>Inda fotó</NameOfCollection>
</subcollection>
<source>
        <NameOfSource>Inda fotó</NameOfSource>
        <URLOfSource>http://indafoto.hu/Lev53/image/9429471-ffbdd57d/327545</URLOfSource>
</source>
<rights>
        <CCCode>Attribution-NoDerivs 2.5</CCCode>
</rights>
<topic>
        <Topic>Történelem, helytörténet</Topic>
        <Subtopic>Helytörténet, helyismeret</Subtopic>
</topic>
<topic>
        <Topic>Közlekedés, szállítás</Topic>
        <Subtopic>Tömegközlekedés</Subtopic>
</topic>
<topic>
        <Topic>Közlekedés, szállítás</Topic>
        <Subtopic>Járműipar</Subtopic>
</topic>
<subject>
        <Keyword>közúti villamos</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>tömegközlekedés</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>közúti villamosvasút</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>városi közlekedés</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>villamos jármű</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>utcakép</Keyword>
        <SubjectRefinement>műfaj</SubjectRefinement>
</subject>
<coverage>
        <CoverageKeyword>Szeged</CoverageKeyword>
        <CoverageRefinement>földrajzi hely</CoverageRefinement>
</coverage>
<description>
        <Description>A villamos (közúti villamos vasút) kötött pályán (sínen) haladó, elektromossággal működő közlekedési eszköz. Elődeivel, a lóvasúttal és a gőzvontatású városi vasúttal együtt, melyeket a 20. század közepére szorított ki, a közúti vasutak körébe tartozik.  ... A második világháború utáni gazdasági fellendülés nyomán szinte minden európai nagyvárosban jelentősen fellendültek az utazási igények, amit a hagyományos villamosközlekedés már csak nagy nehézségek árán tudott kiszolgálni. Ezért előbb a nagyobb városokban, majd az 1960-as évektől a közepes méretűekben is elkezdtek más megoldásokban gondolkodni. Ugyanakkor a kisforgalmú vonalakon pedig a villamosközlekedés elavult technikája, szembeállítva az ekkoriban dinamikusan fejlődő autóbusszal, szintén a vonalak tömeges bezárásához, és autóbuszüzemre való átállításához vezetett. Miután a nagyforgalmú vonalakat a metró, a kisforgalmúakat pedig az autóbusz váltotta fel, sok városban teljesen megszűnt a villamosközlekedés, és máshol is jelentősen visszaszorult, a hálózat hossza felére-harmadára esett vissza. Több magyar városban felszámolták a villamosközlekedést, Nyíregyházán 1969-ben, Szombathelyen 1974-ben. Pécsett 1960-ban szűnt meg a villamos. Miskolcon a Hejőcsabáig vezető népkerti villamosvonalat 1960-ban alacsony kihasználtság miatt megszüntették; a villamosközlekedést irányító vállalatot már 1954-ben összevonták a buszvállalattal. Debrecenben pedig fokozatosan szüntették meg a 7 vonalból álló hálózatot, mára csak az 1-es számú fővonal maradt meg. Budapest is megsínylette ezt a korszakot. Részben a világháború után, részben a metróépítések nyomán sok szakaszon szűnt meg a villamosközlekedés. Közülük a legfontosabb a Váci, Rákóczi és Üllői úti villamosközlekedés felszámolása volt. (Forrás: Wikipédia)</Description>
</description>
<relation>
        <NameOfRelation>Oláh Ferenc: SzVV 1950</NameOfRelation>
        <URLOfRelation>http://dka.oszk.hu/034700/034763</URLOfRelation>
</relation>
<format>
        <FormatName>JPEG képállomány</FormatName>
        <Metadata>N</Metadata>
</format>
<quality>
        <FinestFormat>JPEG képállomány</FinestFormat>
        <MaxImageSize>1024x768</MaxImageSize>
        <MaxColorDepth>24</MaxColorDepth>
</quality>
<status>
        <StatusOfRecord>KÉSZ</StatusOfRecord>
</status>
<operator>
        <RoleOfOperator>katalogizálás</RoleOfOperator>
        <NameOfOperator>Rónay Zoltán</NameOfOperator>
</operator>
</DKA>