<?xml version='1.0' encoding='iso-8859-2' ?>
<?xml-stylesheet type='text/css' href='/html/lista.css' ?>
<link rel='stylesheet' type='text/css' href='/html/lista.css' ?>
<DKA>
<identifier> 
	<URLOfDoc>http://keptar.oszk.hu/116800/116858</URLOfDoc> 
	<Filename>a_magyar_vasarlok.jpg</Filename>
        <Thumbnail>http://keptar.oszk.hu/116800/116858/a_magyar_vasarlok_kiskep.jpg</Thumbnail> 
</identifier>
<DKAtitle> 
	<MainTitle>A magyar vásárlók</MainTitle>
	<UniformTitle>Magyar vásárlók</UniformTitle>
</DKAtitle>
<corporate>
	<RoleOfCorporate>létrehozó</RoleOfCorporate>
        <CorporateName>Splendidea Communications Ltd.</CorporateName>
        <PlaceOfCorporate>Budapest</PlaceOfCorporate>
        <CountryOfCorporate>Magyarország</CountryOfCorporate>
</corporate>
<contributor_corp>
        <RoleOfContributorCorp>feldolgozta</RoleOfContributorCorp>
        <ContributorCorpName>Trendblabor Blog</ContributorCorpName>
        <PlaceOfContributorCorp>Budapest</PlaceOfContributorCorp>
        <CountryOfContributorCorp>Magyarország</CountryOfContributorCorp>
</contributor_corp>
<date>
        <Pevent>felvéve</Pevent>
        <PdateChar>2018-06-13</PdateChar>
        <Pdate>2018-06-13</Pdate>
</date>
<date>
        <Pevent>kibocsátva</Pevent>
        <PdateChar>2014-10-13</PdateChar>
        <Pdate>2014-10-13</Pdate>
        <PdateNote>A Trendlabor Blogon történő megjelenés időpontja.</PdateNote>
</date>
<type>
        <NameOfType>infografika</NameOfType>
</type>
<subcollection>
        <NameOfCollection>Infografika</NameOfCollection>
</subcollection>
<source>
        <NameOfSource>http://trendlabor.blog.hu</NameOfSource>
        <URLOfSource>http://trendlabor.blog.hu/2014/10/13/az_akciokra_ugranak_a_magyar_vasarlok</URLOfSource>
</source>
<rights>
        <OwnerOfRights>Splendidea Communications Ltd.</OwnerOfRights>
        <NoteOfRights>Jogvédett</NoteOfRights>
</rights>
<topic>
        <Topic>Életmód, gasztronómia</Topic>
        <Subtopic>Vásárlás</Subtopic>
</topic>
<topic>
        <Topic>Közgazdaságtan, gazdaság</Topic>
        <Subtopic>Kereskedelem</Subtopic>
</topic>
<topic>
        <Topic>Média, tömegkommunikáció</Topic>
        <Subtopic>Reklám, hirdetés</Subtopic>
</topic>
<subject>
        <Keyword>grafika</Keyword>
        <SubjectRefinement>műfaj</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>kutatás</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>magyarság</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>vásárlás</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>élelmiszer-ellátás</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>bevásárlás</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>ár</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>reklám</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>jutalom</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<subject>
        <Keyword>hűség</Keyword>
        <SubjectRefinement>tárgyszó/kulcsszó</SubjectRefinement>
</subject>
<coverage>
        <CoverageKeyword>Magyarország</CoverageKeyword>
        <CoverageRefinement>földrajzi hely</CoverageRefinement>
</coverage>
<coverage>
        <CoverageKeyword>2011</CoverageKeyword>
        <CoverageRefinement>időszak</CoverageRefinement>
</coverage>
<description>
        <Caption>A magyar vásárlók</Caption>
        <Description>"A Nielsen Vásárlói Trendek kutatása szerint a magyar vásárlók 94%-a tervezi meg az élelmiszervásárlást előre és 45%-a csak egyszer tart egy hónapban élelmiszer nagybevásárlást. Bár 23%-ra nőtt az elmúlt évben azok aránya, akik hetente intézik a nagybevásárlást, ez még mindig messze van a 2011-es 31%-os szinttől. A vásárlók kétharmada tisztában van azoknak a termékeknek az áraival, amit általában vásárol, és az árak változásait is észleli. Bár a maradék egyharmad csupán néhány termék árát ismeri, de azt szintén észreveszi, ha változnak az árak. A magyarok átlagosan 3-4 különböző üzletben intézik a bevásárlást, a boltjukhoz hűséges vásárlók aránya pedig továbbra is alacsony (9%). A kedvező árakon kívül a vonzó promóciók is nagyon fontosak a vásárlók számára, 29%-uk hajlandó boltot váltani miattuk, és további 28%-uk - bár ritkán vált üzletet - kedvenc boltjában aktívan keresi az akciókat."(Forrás: http://trendlabor.blog.hu/2014/10/13/az_akciokra_ugranak_a_magyar_vasarlok)</Description>
</description>
<relation>
        <NameOfRelation>Sokat spóroltak a vásárlók a Black Friday-en</NameOfRelation>
        <URLOfRelation>http://keptar.oszk.hu/115500/115571</URLOfRelation>
</relation>
<relation>
        <NameOfRelation>A közösségi vásárlás 2 éve</NameOfRelation>
        <URLOfRelation>http://keptar.oszk.hu/114400/114414</URLOfRelation>
</relation>
<format>
        <FormatName>JPEG képállomány</FormatName>
        <Metadata>N</Metadata>
</format>
<quality>
        <FinestFormat>JPEG képállomány</FinestFormat>
        <MaxImageSize>595x1665</MaxImageSize>
        <ColorOfImage>színes</ColorOfImage>
        <CompressionQuality>közepesen tömörített</CompressionQuality>
</quality>
<status>
        <StatusOfRecord>KÉSZ</StatusOfRecord>
</status>
<operator>
        <RoleOfOperator>katalogizálás</RoleOfOperator>
        <NameOfOperator>Nagy Zsuzsanna</NameOfOperator>
</operator>
</DKA>