D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó F á j l n é v : prantner_csilla_csernai_zoltan_pedagogus_tovabbkepzes.jpg F ő c í m : A pedagógus továbbképzés tapasztalatai a Komplex Alapprogram Digitális alapú alprogramjában B e s o r o l á s i c í m : Pedagógus továbbképzés tapasztalatai a Komplex Alapprogram Digitális alapú alprogramjában S z e r e p : létrehozó B e s o r o l á s i n é v : Kvaszingerné dr. Prantner U t ó n é v : Csilla I n v e r t á l a n d ó n é v : N S z e r e p : létrehozó B e s o r o l á s i n é v : Csernai U t ó n é v : Zoltán I n v e r t á l a n d ó n é v : N E s e m é n y : felvéve I d ő p o n t : 2021-05-19 E s e m é n y : elérhető I d ő p o n t : 2021-04-08 D á t u m r a v o n a t k o z ó m e g j e g y z é s : Az előadás időpontja. A t í p u s n e v e : prezentáció A t í p u s n e v e : előadás M e g n e v e z é s : Prezentáció M e g n e v e z é s : Könyvtártudomány - prezentáció M e g n e v e z é s : Networkshop 2021 M e g n e v e z é s : Videotorium A j o g t u l a j d o n o s n e v e : Kvaszingerné dr. Prantner Csilla, Csernai Zoltán S z e r z ő i j o g i m e g j e g y z é s e k : Jogvédett T é m a k ö r : Pedagógia, nevelés A l t é m a k ö r : Pedagógiai módszerek T é m a k ö r : Pedagógia, nevelés A l t é m a k ö r : Szakképzés T é m a k ö r : Számítástechnika, hálózatok A l t é m a k ö r : Internetes technológia T é m a k ö r : Számítástechnika, hálózatok A l t é m a k ö r : Internet használat T á r g y s z ó : pedagógus M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : pedagógusképzés M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : továbbképzés M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : digitális technika M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : információs technika M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : 2021 M i n ő s í t ő : időszak K é p a l á í r á s : A pedagógus továbbképzés tapasztalatai a Komplex Alapprogram Digitális alapú alprogramjában N y e r s v a g y O C R - e s s z ö v e g : A pedagógus továbbképzés tapasztalatai a Komplex Alapprogram Digitális alapú alprogramjában
Kvaszingerné dr. Prantner Csilla és
Csernai Zoltán
Eszterházy Károly Egyetem, Informatika Kar, Digitális Technológia Intézet Humáninfomatika Tanszék
A KOMPLEX ALAPPROGRAM BEVEZETÉSE A KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYEKBEN
EFOP-3.1.2-16-2016-00001
2021.04.08.
A kutatás a Komplex Alapprogram az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 azonosítószámú,"A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából" c. pályázat keretében valósult meg.
A Komplex Alalprogram felépítése
KAK: Komplex Alapprogram Koncepció
DFHT: Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportban
DA: Digitális alapú Alprogram
ÉA: Életgyakorlat-alapaú Alprogram
LA: Logikaalapú Alprogram
MA: Művészetalapú Alprogram
TA: Testmozgásalapú Alprogram
Az alprogram célja
A pedagógusok módszertani kultúraváltásának elősegítése, korszerű digitális megoldások alkalmazásával.
Elektronikus tanulási környezet kiépítése.
Felgyorsítani az intézmények digitális átállását.
IKT-műveltség fejlesztése.
A tanulás és a tudás megszerzése legyen örömforrás a digitális alkalmazások használatával.
Hosszú távú cél: az információs társadalom iskolájának kialakítása.
A digitális alapú alprogram
Az ábra Tongori Ágota (2012). Az IKT-műveltség fogalmi keretének változása. Iskolakultúra. 11. sz., 34-47. c. tanulmánya alapján készült.
Illeszkedés az alapelvekhez
Tanulástámogatás
Adaptivitás
Közösségi lét
Komplexitás
Méltányosság
illeszkedés a Komplex Alapprogram elveihez
Az IKT-műveltség tranzverzális, kereszttantervi alkalmazása.
Az elektronikus tanulási környezet virtuális dimenziójához (internetes szolgáltatások és applikációk) való hozzáférés, együtt tanulás élménye
Tanári kompetenciához adaptív
Tanulói kompetenciához adaptív
Eszközökhöz adaptív
BYOD-Hozd magaddal a saját eszközöd, 1:1 modell
Az alprogram illeszkedése a Komplex alapprogram elveihez
A kreatív médiahasználat és digitális írástudás fejlesztése, médiatudatosság fejlesztése.
Kollaboratív, közös tudásépítés.
Tanulóközösségek kialakulása és fenntarthatósága.
A 4 műveltségelem minden tantárgyban megjelenik.
BYOD-Hozd magaddal a saját eszközöd, 1:1 modell
Személyes tanulási környezet kiépítése.
Egyéni tanulási utak kialakítása.
Élethosszig tartótanulás.
A Képzés felépítése
I. Jelenléti nap
1. Elméleti felkészítés (kontakt órák) 3 óra
3. 1 Iskola a 21. században. Digitális átállás az oktatásban, különös tekintettel a módszertani megújulás lehetőségeire.
3.2 A digitális pedagógus.
3.3 Új tanulási környezetek
3.4 BYOD-modell, a hozzáférés 1:1 modellje
3.5 A 21. századi alapkészség- és kompetenciamodellek
2. Kollaboratív munkát támogató digitális taneszközök: 6,5 óra
3.1.1. Kollaborációs lehetőségek a felhőben: 2,5 óra
3.1.2. Irodai alkalmazások a felhőben: dokumentumok közös szerkesztése, táblázatok közös kitöltése, felhasználási lehetőségek az oktatásban és oktatásszervezésben: 1,5 óra
3.1.3. Kiegészítő lehetőségek a felhő-technológiában: 2,5 óra
A Képzés felépítése
II. Jelenléti nap
3.2. Tanítást-tanulást támogató digitális taneszközök : 9,5 óra
3.2.1. Óraszervezést segítő alkalmazások: 2 óra
3.2.2. Tanulást segítő alkalmazások –Tankocka: 2 óra
3.2.3. Tanulást segítő alkalmazások: Okosdoboz : 1 óra
3.2.4. Összefoglalást, megértést támogató vizuális megoldások: szófelhő készítés, fogalomtérkép készítők, interaktív faliújság: 1 óra
3.2.5. Tudásellenőrzés és értékelés online módszerekkel 1 óra
3.2.6. Prezentációkészítés a felhőben : 1,5 óra
3.3. Önfejlesztést támogató digitális lehetőségek: 0,5 óra
3.3.1. Szakmai közösségek
3.3.2. Digitális oktatás képzései
III. Online képzés
4. Eszközhasználat (online órák)
1.1. Technológiai műveltség fejlesztése
1.2. Felelősségteljes eszközhasználat
1.3. Információkeresés lehetőségei (pedagógiai információforrások)
5. Az oktatómunka felhő alapú támogatása (online)
5.1. Kollaborációs lehetőségek
Fájlkezelés, kollaborációs lehetőségek, Google-eszközök
5.2. Tudásellenőrzés
5.3. Vizualizáció a felhőben
A továbbképzés felépítése
Képzéstípusonként
Blended (kevert) módszer kontakt és online:
2*10 óra: kontakt képzés
10 óra: online képzés a kontakt képzést követően
Távolléti - csak online:
A prezentáció önálló feldolgozás tanári segítséggel (3*10 óra)
Naponta 2 központi instrukciós levél, gyakori egyéni levelezés
Online megbeszélések felajánlása
Távoktatási forma:
Távoktatási tananyag egyéni feldolgozása 2 hét
Képzői központi és egyéni üzenetek
Mérföldkövek teljesítése
Statisztika eddig megtartott képzésekről
Blended (kevert) kontakt és online:
2018: 47 DA képzés
2019: 73 DA képzés
2020: 24 DA képzés
Távolléti - csak online:
2020: 24 DA képzés
Távoktatási forma - csak online:
2020: 31 DA képzés
Összesen: 82 képzés
Statisztik a eddig megtartott képzésekről
Blended (kevert) kontakt és online:
2018: 865 fő
2019: 1048 fő
2020: 929 fő
Távolléti - csak online:
2020: 364 fő
Távoktatási forma - csak online:
2020: 1293 fő
Összesen: 3206 fő
Statisztik a eddig megtartott képzésekről
Távoktatási forma 2021.01.01. naptól:
2021
Képzések száma 2021.04.01-ig
9 db (6 lezárt, 3 futó)
Bejelentkezettek száma
116 fő
Sikeresen végzettek száma
80 fő
Jelenleg képződik
33 fő
Összesen: 229 fő
Kinek ajánljuk?
Nem (csak) az informatikatanároknak.
Bármely szakos pedagógusnak.
Érdeklődés az IKT-eszközök iránt.
Digitáliskultúra-azonos személet kialakítása.
Digitális átállás elősegítése.
KÖSZÖNJÜK MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!
kvaszingerne.prantner.csilla@uni-eszterhazy.hu
csernai.zoltan@uni-eszterhazy.hu D o k u m e n t u m n y e l v e : magyar K a p c s o l ó d ó d o k u m e n t u m n e v e : Bedő Andrea: A személyre szabott oktatás támogatása digitális eszközökkel A f o r m á t u m n e v e : PowerPoint prezentáció O l d a l a k s z á m a : 21 T e c h n i k a i m e g j e g y z é s : Microsoft Office PowerPoint 2016 M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N A f o r m á t u m n e v e : PDF dokumentum O l d a l a k s z á m a : 21 M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N A f o r m á t u m n e v e : HTML dokumentum T e c h n i k a i m e g j e g y z é s : HTML 5 verzió M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N L e g j o b b f o r m á t u m : JPEG képállomány L e g n a g y o b b k é p m é r e t : 770x433 pixel L e g j o b b f e l b o n t á s : 72 DPI S z í n : színes T ö m ö r í t é s m i n ő s é g e : közepesen tömörített A z a d a t r e k o r d s t á t u s z a : KÉSZ A d o k u m e n t u m s t á t u s z a : INSIDE S z e r e p / m i n ő s é g : katalogizálás A f e l d o l g o z ó n e v e : Nagy Zsuzsanna |