D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó F á j l n é v : negyesi_peter_elekt_tanulasi_kornyezetek.jpg F ő c í m : Elektronikus tanulási környezetek pro és kontra érvei az adaptivitás szemszögéből B e s o r o l á s i c í m : Elektronikus tanulási környezetek pro és kontra érvei az adaptivitás szemszögéből S z e r e p : létrehozó B e s o r o l á s i n é v : Négyesi U t ó n é v : Péter I n v e r t á l a n d ó n é v : N E s e m é n y : felvéve I d ő p o n t : 2021-05-19 E s e m é n y : elérhető I d ő p o n t : 2021-04-09 D á t u m r a v o n a t k o z ó m e g j e g y z é s : Az előadás időpontja. A t í p u s n e v e : prezentáció A t í p u s n e v e : előadás M e g n e v e z é s : Prezentáció M e g n e v e z é s : Könyvtártudomány - prezentáció M e g n e v e z é s : Networkshop 2021 M e g n e v e z é s : Videotorium A j o g t u l a j d o n o s n e v e : Négyesi Péter S z e r z ő i j o g i m e g j e g y z é s e k : Jogvédett T é m a k ö r : Pedagógia, nevelés A l t é m a k ö r : Pedagógiai módszerek T é m a k ö r : Számítástechnika, hálózatok A l t é m a k ö r : Internetes technológia T é m a k ö r : Számítástechnika, hálózatok A l t é m a k ö r : Internet használat T é m a k ö r : Számítástechnika, hálózatok A l t é m a k ö r : Számítógépes kultúra T á r g y s z ó : elektronikus szolgáltatás M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : e-learning M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : távoktatás M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : tanulás M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : 2020 M i n ő s í t ő : időszak K é p a l á í r á s : Elektronikus tanulási környezetek pro és kontra érvei az adaptivitás szemszögéből N y e r s v a g y O C R - e s s z ö v e g : Elektronikus tanulási környezetek pro és kontra érvei az adaptivitás szemszögéből
Előadó: Négyesi Péter (EKE NTDI DPP I.)
Témavezetők: Oláhné Dr. Téglási Ilona (egyetemi adjunktus)
Dr. Racsko Réka (egyetemi adjunktus)
NetworkShop 2021
Online konferencia
2021. április 09.
Az előadás felépítése
Bevezetés
Irodalmi kitekintés
Az LMS-től az AES-ig
Módszertan
Eredmények és konklúziók
Távlati tervek
Bevezetés I.
Bevezetés II.
AZ ADAPTIVITÁS EGYRE FONTOSABBÁ VÁLIK!
A képek forrása:
https://maitt.hu/upload/aneszteziologia/image/banner/covid_19_654.jpg
https://elearning.unideb.hu/pluginfile.php/613477/mod_label/intro/online-learning-illustration-Converted-1024x384.png
https://cdn.elearningindustry.com/wp-content/uploads/2020/02/0462eb95bda1cac0c4d8ad9234916143.png
Bevezetés III.
Irodalmi kitekintés
Graf & list
An evaluation of open source e-learning platforms stressing adaptation issues
ICALT'05. Kaohsiung. Taiwan.
Reyes et al.
Comparing open-source e-learning platforms from adaptivity point of view
EAEEIE Annual Conference. Valencia. Spain.
Tsolis et al.
An adaptive and personalized open source e-learning platform
Procedia - Social and Behavioral Sciences
Cavus & zabadi
A comparison of open source learning management systems
Procedia - Social and Behavioral Sciences
Az LMS-től az AES-ig I.
Az e-tanulás akadályai
01 Személyes akadályok
02 Szervezési akadályok
03 Technológiai akadályok
04 Tartalom-alkalmassági akadályok
05 Oktatási akadályok
leküzdésükhöz
A FELHASZNÁLÓK IGÉNYEIHEZ IGAZODÓ ADAPTIVITÁS BEÉPÍTÉSE/BEVEZETÉSE
Oktatási követelmények az adaptív LMS-sel szemben
Az LMS-től az AES-ig III.
Módszertan I.
Minőségi súly és összeg (QWS) megközelítés
Előzetes értékelési szakasz (4 minimális kritérium)
Rétegzett valószínűségi mintavétel
Félig strukturált interjú
Alkategóriák súlyozása és értékelése
Teljesítmény- és tapasztalati értékek összegzése szimbólumonként
Rangsorolás a platformok páronkénti összehasonlításával
Konklúziók levonása
Módszertan II.
8 kategória:
Kommunikációs eszközök
Tanulási objektumok
Felhasználói adatok kezelése
Használhatóság
Adaptáció
Technikai szempontok
Adminisztráció
Tanfolyam-menedzsment
Adaptáció:
Alkalmazkodóképesség (*)
Személyre szabhatóság (#)
Bővíthetőség (*)
Adaptivitás (*)
Adaptivitás (*):
A tanulási objektumok annotációi
Kommunikációs objektumok annotációi
A tananyag statikus adaptációja
A tananyag dinamikus adaptációja
*: Annotációk és dinamikus adaptáció
#: Dinamikus adaptáció
+: Két attribútum áll rendelkezésre
|: Egy attribútum áll rendelkezésre
0: Nincs rendelkezésre álló attribútum
Eredmények
1. táblázat. Az adaptációs kategória értékelési eredményei
Konklúziók
Következtetések
Az adaptivitás az egyik legfontosabb eszköz lehet az alapvető e-tanulási akadályok leküzdésében.
Az adaptivitás minden hatékony oktatási folyamat alapvető részét képezi.
Az adaptivitás segíthet az e-tanulás elterjesztésében a nem tipikus IKT-felhasználók körében is.
A tanulókat pozitívan kell motiválni ahhoz, hogy az adaptív funkciókat aktívan alkalmazzák.
A teljes adaptivitás az összehasonlított rendszerek egyikében sem érhető el, így indokolt egy új platform fejlesztése.
Távlati tervek
Új, nyílt forráskódú, adaptív e-learning rendszer fejlesztése.
Szinkron és aszinkron e-tanulás támogatása.
A mesterséges intelligencia segítségül hívása a teljes adaptivitás eléréséhez.
Profilalkotási és személyre szabási szolgáltatások integrálása.
Beválásvizsgálat - Módszertani ajánlás elkészítése
Bibliográfia
Benedek, A. (2012). "Digitális pedagógia 2.0". Typotex. Budapest.
Cavus, N. & Zabadi, T. (2014). "A Comparison of Open Source Learning Management Systems". Procedia - Social and Behavioral Sciences. 143. 10.1016/j.sbspro.2014.07.430.
Graf, S. & List, B.. (2005). "An evaluation of open source e-learning platforms stressing adaptation issues". Fifth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT'05). Kaohsiung. Taiwan. pp. 163-165. doi: 10.1109/ICALT.2005.54.
Komenczi, B. (2009). „Elektronikus tanulási környezetek”. Gondolat Kiadó. Budapest.
Madani, Y. & Ezikouri, H. & Erritali, M. & Hssina, B.. (2020). "Finding optimal pedagogical content in an adaptive e-learning platform using a new recommendation approach and reinforcement learning." Journal of Ambient Intelligence and Humanized Computing 11, no. 12: 3921-3936.
Négyesi, P. (2020). "Adaptív elektronikus tanulási környezet fogalmi keretei." In Az innováció világa 2020 Konferencia 2020.12.04. Debrecen: Debreceni Egyetem.
Ruiz Reyes, N. & Vera-Candeas, P. & Galan, S. & Viciana-Abad, R. & Canadas Quesada, F. & Reche-López, P.. (2009). "Comparing open-source e-learning platforms from adaptivity point of view". EAEEIE Annual Conference. Valencia. Spain. pp. 1-6. doi: 10.1109/EAEEIE.2009.5335482.
Shershneva, V. & Vainshtein, Y. & Kochetkova, T. & Esin, R.. (2019). "Technological approach to development of adaptive e-learning system." SHS Web of Conferences. 66., https://doi.org/10.1051/shsconf/20196601014
Tsolis, D. & Stamou, S. & Christia, P. & Kampana, S. & Rapakoulia, T. & Skouta, M. & Tsakalidis, A.. (2010). "An adaptive and personalized open source e-learning platform". Procedia - Social and Behavioral Sciences. 9. 38-43.
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Előadó: Négyesi Péter (negyesi.peter@uni-eszterhazy.hu)
Témavezetők: Oláhné Dr. Téglási Ilona (teglasi.ilona@uni-eszterhazy.hu)
Dr. Racsko Réka (racsko.reka@uni-eszterhazy.hu)
NetworkShop 2021
Online konferencia
2021. április 09. D o k u m e n t u m n y e l v e : magyar K a p c s o l ó d ó d o k u m e n t u m n e v e : Kokas Károly - Várnai-Vígh Adrienn: Tömeges könyvtári felhasználóképzés távoktatási formában az SZTE Klebelsberg Könyvtár e-learning platformján A f o r m á t u m n e v e : PowerPoint prezentáció O l d a l a k s z á m a : 16 T e c h n i k a i m e g j e g y z é s : Microsoft Office PowerPoint 2016 M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N A f o r m á t u m n e v e : PDF dokumentum O l d a l a k s z á m a : 16 M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N A f o r m á t u m n e v e : HTML dokumentum T e c h n i k a i m e g j e g y z é s : HTML 5 verzió M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N L e g j o b b f o r m á t u m : JPEG képállomány L e g n a g y o b b k é p m é r e t : 770x433 pixel L e g j o b b f e l b o n t á s : 72 DPI S z í n : színes T ö m ö r í t é s m i n ő s é g e : közepesen tömörített A z a d a t r e k o r d s t á t u s z a : KÉSZ A d o k u m e n t u m s t á t u s z a : INSIDE S z e r e p / m i n ő s é g : katalogizálás A f e l d o l g o z ó n e v e : Nagy Zsuzsanna |