D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó F á j l n é v : ekonyvmarketing.jpg B é l y e g k é p : https://dka.oszk.hu/060900/060955/ekonyvmarketing_kiskep.jpg F ő c í m : Új rivális a könyvpiacon B e s o r o l á s i c í m : Új rivális a könyvpiacon S z e r e p : létrehozó B e s o r o l á s i n é v : Horváth U t ó n é v : Kata Anna I n v e r t á l a n d ó n é v : N E s e m é n y : felvéve I d ő p o n t : 2015-09-30 E s e m é n y : létrehozva I d ő p o n t : 2013-04-09 A t í p u s n e v e : prezentáció M e g n e v e z é s : Prezentáció M e g n e v e z é s : Könyvtártudomány - prezentáció M e g n e v e z é s : Prezi T é m a k ö r : Könyvtártan, információtudomány A l t é m a k ö r : Elektronikus szöveg és könyvtár T é m a k ö r : Könyvtártan, információtudomány A l t é m a k ö r : Információs források T á r g y s z ó : elektronikus dokumentum M i n ő s í t ő : műfaj T á r g y s z ó : könyvtár M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : információkeresés M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : könyv M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : dokumentum M i n ő s í t ő : műfaj N y e r s v a g y O C R - e s s z ö v e g : Horváth Kata Anna A hagyományos könyvek piaca csökken
Fejlődő technológia
Előretörő e-könyvek
Magas ÁFA-tartalom
Számos előny
Szűkülő tankönyvpiac Nehéz az új belépők helyzete
Erős versenytársak
Kell valami egyedi "Az e-könyvek területén, ahogy a legtöbb területen, jó 10 éves késésben van a magyar piac." (Pintér Zsolt, Bookline) "Mi úgy tudunk sikeresek lenni, hogy betöltöttünk egy piaci rést, és jól meg
tudjuk szólítani azt a közönséget, akinek a könyveket készítjük."
(Gutman Bea, Kulcslyuk Kiadó) "Ha ezeket a könyveket digitalizálnák,
és kedvezményes áfát kapnának, akkor árban versenyre kelhetnének a fénymásolatokkal."
(Zentai Péter László, MKKE) Pintér Zsolt kereskedelmi igazgató
- Bookline Nyrt.
Gutman Bea médiakapcsolatért felelős igazgató
- Kulcslyuk Kiadó Kft.
Alcser Norbert ügyvezető igazgató
- Publio Kiadó Kft.
Varga Csaba szenior szerkesztő
- CompLex Kiadó Kft.
Csordás Attila ügyvezető igazgató
- eKönyv Magyarország Kft. 243 fő felsőoktatásban tanuló kitöltő Online kérdőív
SPSS feldolgozás A kutatásaim alapján az e-könyvek forgalma a következő három éven belül átlépi a teljes könyvpiachoz viszonyított 2%-os részesedést, és ezt követően is folyamatosan növekvő tendenciát fog mutatni. Az általam megkérdezett felsőoktatásban tanulók legalább 70%-a 40-50%-kal olcsóbban vásárolná meg a papírkönyvek e-változatait. Az általam megkérdezett felsőoktatásban tanulók 75%-a nincs tisztában az e-könyvek egyes fontos tulajdonságaival (pl. olvashatóság). A koncepció Marketingmix - 7P Termékpolitika
Árpolitika
Értékesítéspolitika
A marketingkommunikáció
Az emberi tényező
Tárgyi elemek
A szolgáltatási folyamat Hipotézisek "Ahol én nagy jövőt látnék, az a szakkönyvek és tankönyvek területe, ami ellen a könyvkiadók
a legjobban tiltakoznak, pedig náluk a legnagyobb az illegális másolás aránya."
(Pintér Zsolt, Bookline) Termékpolitika Alapszolgáltatás
Elektronikus tananyagok egyben/fejezetenként
Kiegészítő szolgáltatások
Virtuális könyvespolc
E-könyv olvasó alkalmazás
Fórum
Származtatott szolgáltatás
E-könyv olvasók forgalmazása Szekunder kutatás:
Makrokörnyezet - STEEP elemzés Iparági elemzés
- Porter öttényezős modellje Primer kutatás:
Kvalitatív szakmai mélyinterjúk Primer kutatás:
Kvantitatív sztenderdizált kérdőív Árpolitika Kutatások: 30-40% az irányadó 96% maximálisan 40%-kal olcsóbban venné meg
Spórolási lehetőség
Alternatíva a fénymásolással szemben
Többféle konstrukció (e-jegyzet, teljes e-könyv, e-könyv fejezet, könyvcsomag) "Mi azt javasoltuk a kiadóknak, hogy legyenek az e-könyvek minimum 30%-kal olcsóbbak, mint a papírváltozat, hogy minél több vásárlót vonjunk be, szerezzünk meg."
(Pintér Zsolt, Bookline) Értékesítéspolitika Marketingkommunikáció Bemutatkozó roadshow
Gerillamarketing
- Bluetooth kommunikáció
- Robogómédia
Újságmegjelenések
Pop-up hirdetések
Közösségi média
Vírus videó
Online webáruház Emberi tényező
Tárgyi elemek
Szolgáltatási folyamat Lehetőségek:
Roadshow
Ügyfélszolgálat "Mi azonban fontosnak tartjuk a személyes kapcsolatokat, nem akarunk a minőség helyett átcsapni a mennyiségbe."
(Gutman Bea, Kulcslyuk Kiadó) A főszerep
a honlapra hárul "A 18-20 év alattiak legnagyobb része tanul. Viszont vásárlók lesznek majd, ha időben megszólítjuk őket."
(Pintér Zsolt, Bookline) "Az idei év lesz az első, amikor már átlépjük a statisztikai hibahatárt, és látható forgalom keletkezik. Ez egyébként egy jelengeneráló folyamat is, merthogy egyre több kiadó lép be, így magukkal húzzák a többi nagy kiadót is. Úgy tűnik, hogy elindul egy szép, exponenciális növekedés"
Csordás Attila,
eKönyv Magyarország Kft. Köszönöm a figyelmet! 1. 2. 3. "Egy 5000 forint értékű papíralapú szakkönyv vagy tankönyv e-könyv változatáért mennyi pénzt lennél hajlandó kifizetni?" "Szerinted mit jelent az e-könyv (e-book)?" Az e-könyv megfelel a hagyományos papírkönyvek digitalizált formájának. (84%) Az e-könyv nem digitalizált, hanem digitális alkotás. (16%) Imázsprofil vizsgálat D o k u m e n t u m n y e l v e : magyar K a p c s o l ó d ó d o k u m e n t u m n e v e : Drótos László:Könyvtárak és E-könyvtárak A f o r m á t u m n e v e : Prezi prezentáció O l d a l a k s z á m a : 18 T e c h n i k a i m e g j e g y z é s : 5. verzió M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N A f o r m á t u m n e v e : PDF dokumentum O l d a l a k s z á m a : 18 M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N L e g j o b b f o r m á t u m : JPEG képállomány L e g n a g y o b b k é p m é r e t : 770x433 pixel L e g j o b b f e l b o n t á s : 180 DPI S z í n : színes T ö m ö r í t é s m i n ő s é g e : közepesen tömörített A z a d a t r e k o r d s t á t u s z a : KÉSZ S z e r e p / m i n ő s é g : katalogizálás A f e l d o l g o z ó n e v e : Nagy Erzsébet |