D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó U R L : http://dka.oszk.hu/042700/042734 F á j l n é v : 1900bb_Page_368_d.jpg B é l y e g k é p : http://dka.oszk.hu/042700/042734/1900bb_Page_368_d_kiskep.jpg F ő c í m : Raktárak a viadukt alatt B e s o r o l á s i c í m : Raktárak a viadukt alatt S z e r e p : építész B e s o r o l á s i n é v : Vojtek U t ó n é v : Ödön I n v e r t á l a n d ó n é v : N K r o n o l o g i k u s k i e g é s z í t ő : 1860-? S z e r e p : tervező B e s o r o l á s i n é v : Stromszky U t ó n é v : Sándor I n v e r t á l a n d ó n é v : N S z e r e p : digitalizálta T e s t ü l e t i n é v : Arcanum Adatbázis Kft. S z é k h e l y : Budapest O r s z á g : Magyarország E s e m é n y : felvéve I d ő p o n t : 2013-04-10 E s e m é n y : digitalizálva I d ő p o n t : 2008-09-01 A t í p u s n e v e : fénykép A t í p u s n e v e : újságrészlet M e g n e v e z é s : Vasárnapi Ujság C í m : Vasárnapi Ujság M e g j e l e n é s : 47. évf. 44. sz. (1900. november 4.) T í p u s : hetilap M e g n e v e z é s : OSZK EPA S z e r z ő i j o g i m e g j e g y z é s e k : Nem jogvédett T é m a k ö r : Építészet, építőipar A l t é m a k ö r : Út- és vasútépítés T á r g y s z ó : utcakép M i n ő s í t ő : műfaj T á r g y s z ó : építészeti terv M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : rakpart M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : látkép M i n ő s í t ő : műfaj T á r g y s z ó : épületrész M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó T á r g y s z ó : 19. század M i n ő s í t ő : időszak K é p a l á í r á s : Raktárak a viadukt alatt I s m e r t e t ő s z ö v e g : A Dunapart mentén épült s most megnyílt hídszerű, viaduktos villamos vasút összekötő kapocs, a mely a kerületeket egymással egybecsatolja, a nagy körutak és mellékutczáik forgalmát közvetíti és szétviszi, megosztja. A viaduktos vasút a főváros egyik legérdekesebb új építménye. Az alsó rakodóparton ez év májusban kezdték építeni s 5 Va hónap alatt már befejezték. Szélességben nyolcz métert foglal el a rakodópartból. A szerkezete vas és beton. Három sor széles vasoszlop tartja az egész pályát. A vasoszlopokon fekszenek az áram-vezetésre szolgáló csatorna-alaku vasbakok, ezeket hatalmas keresztgerendák kötik össze, a melyek a hoszszában fektetett vasgerendákra
támaszkodnak. Az alsó oszlopzat közeit raktárhelyiségek építésére használták fel. A külső oszlopokhoz diszes kiképzésű falazatot építettek, vasrostélyu ablakokkal, vasajtókkal látták el az egészet, s kész volt a vasraktár, a melyet semmiféle
árvíz el nem pusztíthat. S a viadukt alatti tárházaknak tetszetős külsőt is adtak, mert tele aggatták a hajózás mindenféle jelvényével, az egyes tárházak közt pedig helyenként
tágas átjárókat hagytak a felső partra vivő lépcsőkhöz.
A viadukt felső része, maga a pálya olyan, mintha sík földön épült volna. A viadukt beton és vastető szerkezetébe van elhelyezve az áramvezető csatorna s a kettős sínpár közeit keramit burkolat fedi. A viadukt az egész dunaparti korzót érinti, s hosszában erős és csinos munkájú vaskorlát szegélyezi mindkét
oldalán. (Forrás: Vasárnapi Ujság, 1900. november 4.) K a p c s o l ó d ó d o k u m e n t u m n e v e : Az új vasút sinpárjai a Dunaparton U R L : http://dka.oszk.hu/042700/042733 K a p c s o l ó d ó d o k u m e n t u m n e v e : A Vigadó-tér és a Ferencz József-rakpart, a tervezett új villamos vasúti vonallal U R L : http://dka.oszk.hu/041200/041202 A f o r m á t u m n e v e : JPEG képállomány M e t a a d a t a d o k u m e n t u m b a n : N L e g j o b b f o r m á t u m : JPEG képállomány L e g n a g y o b b k é p m é r e t : 1296x838 pixel L e g j o b b f e l b o n t á s : 300 DPI S z í n : szürke L e g j o b b s z í n m é l y s é g : 24 BPP T ö m ö r í t é s m i n ő s é g e : erősen tömörített A z a d a t r e k o r d s t á t u s z a : KÉSZ A d o k u m e n t u m s t á t u s z a : PUBLIC S z e r e p / m i n ő s é g : katalogizálás A f e l d o l g o z ó n e v e : Ipacs Eszter |