D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó 
 F á j l n é v : perenyi_petra_mitol_valnak_okossa_az_egyetemek.jpg
C Í M 
F ő c í m : "Mitől válnak okossá az egyetemek?"
B e s o r o l á s i   c í m : Mitől válnak okossá az egyetemek?
E G Y É B   C Í M 
E g y é b   c í m : Egyetemek a XXI. században
M i n ő s í t ő : alcím
A L K O T Ó 
S z e r e p : létrehozó
B e s o r o l á s i   n é v : Perényi
U t ó n é v : Petra Panna
I n v e r t á l a n d ó   n é v : N
D Á T U M 
E s e m é n y : felvéve
I d ő p o n t : 2021-11-24
E s e m é n y : elérhető
I d ő p o n t : 2021-04-09
D á t u m r a   v o n a t k o z ó   m e g j e g y z é s : Az előadás időpontja.
D O K U M E N T U M T Í P U S 
A   t í p u s   n e v e : prezentáció
A   t í p u s   n e v e : előadás
R É S Z G Y Ű J T E M É N Y 
M e g n e v e z é s : Prezentáció
M e g n e v e z é s : Könyvtártudomány - prezentáció
M e g n e v e z é s : Networkshop 2021
E R E D E T I   K I A D V Á N Y ,   O B J E K T U M 
S Z Á R M A Z Á S I   H E L Y 
M e g n e v e z é s : Videotorium
J O G K E Z E L É S 
A   j o g t u l a j d o n o s   n e v e : Perényi Petra Panna
S z e r z ő i   j o g i   m e g j e g y z é s e k : Jogvédett
T É M A 
T é m a k ö r : Pedagógia, nevelés
A l t é m a k ö r : Oktatáspolitika, oktatásügy
T é m a k ö r : Pedagógia, nevelés
A l t é m a k ö r : Tudománytörténet
T é m a k ö r : Pedagógia, nevelés
A l t é m a k ö r : Felsőfokú oktatás
T é m a k ö r : Számítástechnika, hálózatok
A l t é m a k ö r : Információs rendszerek
T Á R G Y S Z Ó 
T á r g y s z ó : oktatás
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
T á r g y s z ó : intelligens rendszer
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
T á r g y s z ó : felsőoktatás
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
T á r g y s z ó : egyetem
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
I D Ő - H E L Y   T Á R G Y S Z Ó 
T á r g y s z ó : 2021
M i n ő s í t ő : időszak
L E Í R Á S 
K é p a l á í r á s : "Mitől válnak okossá az egyetemek?" - Egyetemek a XXI. században
N y e r s   v a g y   O C R - e s   s z ö v e g : "Mitől válnak okossá az egyetemek?" - Egyetemek a XXI. században Perényi Petra Panna, Digitális Jólét Nonprofit kft. NETWORKSHOP, 2021.04.06-09. Az "okos egyetem" koncepciója Előzmények: Már 2014-2015-től, az intelligens eszközök megjelenésétől megkezdődött a kutatás az informatikai lehetőségeket beágyazottan használó felsőoktatás lehetőségeiről Smart universities: concepts, systems, and technologies (2017) könyv, az alapvető elméleti és technológia alapokkal Smart university is an emerging and rapidly evolving area that creatively integrates innovative concepts; smart software and hardware systems; smart classrooms with state-of-the-art technologies and technical platforms; smart pedagogy based on modern teaching and learning strategies; smart learning and academic analytics; as well as various branches of computer science and computer engineering Hazai célok A felsőoktatás megújításának támogatása olyan intézményekkel, amelyek a technológia innovatív alkalmazásával képesek a változásokra minél gyorsabban reagálni a vezetői elképzeléseket, stratégiaalkotást adatokkal és modellekkel támogatni a felsőoktatás számára korszerű oktatási és együttműködései terepet biztosítani a hallgatókat a lehető legtöbb területen támogatni - a hallgatói életpálya, képesség-menedzsment, személyre szabott információszolgáltatás, tanulástámogatás, karriertervezés esetében Azaz, olyan intézményeket támogatni, amelyek a technológia komplex felhasználásával gyorsan és pozitívan képesek reagálni a külső és belső környezet változásaira - reszponzivitás DIMOP projekt Főbb elemek: Az okos egyetem koncepciójának, a szakpolitika szempontjából releváns mutatóinak, módszertani ajánlásoknak kidolgozása - az okos egyetem konceptualizálása Infrastrukturális fejlesztések Intézménymenedzsment fejlesztések Hallgatói életpálya-támogatás fejlesztések Digitális oktatási fejlesztések Okos egyetem konceptualizálása Összehasonlító elemzések, tanulmányok, konferenciák a tárgyban Indikátorok, mérési módszerek, monitoring rendszer alapjai ITLET és ISLAS sztenderdek alkalmazási lehetőségei "Fehér könyv" a módszertanról Infrastrukturális fejlesztések Pilot jellegű fejlesztések egyes intézményekben IoT alkalmazások Beléptetés, energetika, - főleg teremkihasználtság Helymeghatározásra és beltéri navigációra alkalmas WiFi Hallgatói tájékoztatás Órarend, fogadóórák, stb. Intézménymenedszment fejlesztések Adattárház megoldások, intézményi döntéstámogató megoldások, modellezésre, elemzésre alkalmas rendszerek Fejlett technológiák (MI, machine learning) alkalmazása a döntéselőkészítésben Hallgatói életpálya támogatása A rendelkezésre álló adatok elemzésével személyre szabott információszolgáltatás (tartalmak, ajánlások) Small personalized courses Lemorzsolódás vizsgálat, lemorzsolódás-csökkentés Karriertanácsadás, személyes mentorálás Tananyagfejlesztés Speciális tananyagok fejlesztése Meglévő tananyagok tartalmi feltárása számítógépes tanulás segítségével Tananyagok hozzáférhetőségének és kereshetőségének biztosítása Tananyag-repozitórium Central European Learning Platform (CELP) Az "okos egyetem" koncepció részeként cél a Central European Learning Platform kialakítása egyfajta piactér, ahol a Kárpát medencei oktatási intézmények és képzések adatai, elérhetőségei hozzáférhetővé válnak egységes kurzuskínálat egységes nevezéktan, osztályozás, kereshetőség A tervek szerint egyrészt segítség a határontúli magyarság oktatásához, másrészt referenciaplatform a V4-ek megújuló közös felsőoktatási tartalmaihoz Healthy Campus I. Probléma: a hazai felsőoktatás egyre erősödő nemzetközi versenyhelyzetben, és csökkenő hallgatólétszám mellett az intézményi modellváltással önkormányzóvá válik - hogyan alakítsa át szervezetét, hogy feleljen meg az új kihívásoknak? Célkijelölés: a munkaerőpiachoz és a digitalizálódó környezethez alkalmazkodó, a hallgatók és oktatók számára vonzó, az egészséget és fenntarthatóságot középpontba helyező egyetem. Healthy Campus II. Tevékenységek: Digitális Egyetemi Egészségfejlesztő Platform kifejlesztése és pilotok bevezetése (3-6 egyetem) WHO Egészségfejlesztő Egyetem és FISU Egészséges Kampusz modellek adaptációja, digifikációja egészséges táplálkozás - büféprogram, Digitális Termelői Piac egészségvédő testmozgás - testnevelés/rekreáció digitális háttere, Hallgatói Sport Index hallgatói tanácsadás - közösségi terek, Digitális Mentor Program hallgató és oktató központú képzésszervezés - digitális érettség, digitális képzés és órarend Egészségfejlesztő és önkormányzó intézményirányítás, működtetés és részvétel Visszajelző rendszer: hallgatói igény- és életmód mérések, szemléletformálás Köszönjük a figyelmet! Elérhetőségek: perenyi.petra@djnkft.hu
D o k u m e n t u m   n y e l v e : magyar
D o k u m e n t u m   n y e l v e : angol
K A P C S O L A T O K 
F O R M Á T U M 
A   f o r m á t u m   n e v e : PowerPoint prezentáció
O l d a l a k   s z á m a : 13
T e c h n i k a i   m e g j e g y z é s : Microsoft Office PowerPoint 2016
M e t a a d a t   a   d o k u m e n t u m b a n : N
A   f o r m á t u m   n e v e : PDF dokumentum
O l d a l a k   s z á m a : 13
M e t a a d a t   a   d o k u m e n t u m b a n : N
A   f o r m á t u m   n e v e : HTML dokumentum
T e c h n i k a i   m e g j e g y z é s : HTML 5 verzió
M e t a a d a t   a   d o k u m e n t u m b a n : N
M I N Ő S É G 
L e g j o b b   f o r m á t u m : JPEG képállomány
L e g n a g y o b b   k é p m é r e t : 770x433 pixel
L e g j o b b   f e l b o n t á s : 72 DPI
S z í n : színes
T ö m ö r í t é s   m i n ő s é g e : közepesen tömörített
M E G J E G Y Z É S 
Á l t a l á n o s   m e g j e g y z é s : Networkshop 2021 konferencia
S T Á T U S Z 
A z   a d a t r e k o r d   s t á t u s z a : KÉSZ
F E L D O L G O Z Ó 
S z e r e p   /   m i n ő s é g : katalogizálás
A   f e l d o l g o z ó   n e v e : Nagy Zsuzsanna