D O K U M E N T U M A Z O N O S Í T Ó 
 F á j l n é v : magyarnemzetisze00peka_0248.jpg
C Í M 
F ő c í m : Az Atyaisten Krisztussal
B e s o r o l á s i   c í m : Atyaisten Krisztussal
E G Y É B   C Í M 
E g y é b   c í m : IX. Képfaragás, szobrászat egyéb plasztikai művészet
M i n ő s í t ő : összefoglaló cím
K Ö Z R E M Ű K Ö D Ő   T E S T Ü L E T 
S z e r e p : digitalizálta
T e s t ü l e t i   n é v : Getty Research Institute
S z é k h e l y : Kalifornia
O r s z á g : Egyesült Államok (USA)
S z e r e p : elektronikus szerkesztő
T e s t ü l e t i   n é v : OSZK MEK
S z é k h e l y : Budapest
O r s z á g : Magyarország
D Á T U M 
E s e m é n y : felvéve
I d ő p o n t : 2023-06-06
E s e m é n y : beszerezve
I d ő p o n t : 2016-01-06
D á t u m r a   v o n a t k o z ó   m e g j e g y z é s : MEK-be való felvétel időpontja
D O K U M E N T U M T Í P U S 
A   t í p u s   n e v e : grafika
A   t í p u s   n e v e : szobor
A   t í p u s   n e v e : könyvrészlet
R É S Z G Y Ű J T E M É N Y 
M e g n e v e z é s : A magyar nemzeti szépről
S O R O Z A T 
C í m : A Modern Tudomány című vállalat nagyobb kiadványai
S o r o z a t i   s z á m : 1
E R E D E T I   K I A D V Á N Y ,   O B J E K T U M 
C í m : A magyar nemzeti szépről : a magyar géniusz esztétikája : nemzeti vonások művészetünkben, zenénkben, költészetünkben, irodalmunkban
S z e r z ő : Pekár Károly
M e g j e l e n é s : Budapest : Modern Tudomány, 1907
S o r o z a t : A Modern Tudomány nagyobb kiadványai ; 1.
T í p u s : könyv
S Z Á R M A Z Á S I   H E L Y 
M e g n e v e z é s : Internet Archive
M e g n e v e z é s : OSZK MEK
J O G K E Z E L É S 
S z e r z ő i   j o g i   m e g j e g y z é s e k : Nem jogvédett
T É M A 
T é m a k ö r : Képzőművészet, vizuális művészetek
A l t é m a k ö r : Festészet, grafika
T é m a k ö r : Képzőművészet, vizuális művészetek
A l t é m a k ö r : Művészettörténet
T é m a k ö r : Képzőművészet, vizuális művészetek
A l t é m a k ö r : Szobrászat, kerámiaművészet
T Á R G Y S Z Ó 
T á r g y s z ó : grafika
M i n ő s í t ő : műfaj
T á r g y s z ó : szobor
M i n ő s í t ő : műfaj
T á r g y s z ó : emberábrázolás
M i n ő s í t ő : műfaj
T á r g y s z ó : fafaragás
M i n ő s í t ő : tárgyszó/kulcsszó
T á r g y s z ó : Jézus
V I A F I d : 141145970137232251241
M i n ő s í t ő : személynév
I D Ő - H E L Y   T Á R G Y S Z Ó 
T á r g y s z ó : Bártfa
G e o N a m e s I d : 725168
M i n ő s í t ő : földrajzi hely
T á r g y s z ó : 15. század
M i n ő s í t ő : időszak
L E Í R Á S 
K é p a l á í r á s : 140. Az Atyaisten Krisztussal. Bártfai fafaragás a XV. századból
IX. Képfaragás, szobrászat egyéb plasztikai művészet
I s m e r t e t ő   s z ö v e g : "De a legkiválóbb, és nemcsak itt, hanem egész régi faragásunk terén, az a szimbolikus csoportozat, mely az elalélt Krisztust ábrázolja az Atyaisten karjaiban. Az ismeretlen mester, ha Krakóban is tanulhatott, de okvetlenül járt Olaszországban. Krisztus meztelen testén az izmok és erek bőrön áttetsző szövedékét oly kitűnően ábrázolta, ahogy ezt csak Michel Angeló márványszobrain látjuk. Ez a faragott fa szinte emlékeztet a michelangelói márványra. És ezért joggal beszélhetünk felsmagyarországi fafaragó-iskoláról, mert ha Veit Stossnak félreismerhetetlen hatását látjuk itt is, ott is, éppúgy az olasz hatás is kétségtelen, s így amint felsőmagyarországi építészetünket, úgy fafaragásunkat is olasz és német hatás keveréke jellemzi ."
(Forrás: https://mek.oszk.hu/14800/14878/14878.pdf)
K A P C S O L A T O K 
K a p c s o l ó d ó   d o k u m e n t u m   n e v e : Kolozsvári - Kolozsvári György: Szent György szobra
F O R M Á T U M 
A   f o r m á t u m   n e v e : JPEG képállomány
M e t a a d a t   a   d o k u m e n t u m b a n : N
M I N Ő S É G 
L e g j o b b   f o r m á t u m : JPEG képállomány
L e g n a g y o b b   k é p m é r e t : 1029x1469 pixel
S z í n : szürke
T ö m ö r í t é s   m i n ő s é g e : kevéssé tömörített
S T Á T U S Z 
A z   a d a t r e k o r d   s t á t u s z a : KÉSZ
A   d o k u m e n t u m   s t á t u s z a : PUBLIC
F E L D O L G O Z Ó 
S z e r e p   /   m i n ő s é g : katalogizálás
A   f e l d o l g o z ó   n e v e : Nagy Zsuzsanna