Normál kép: magyar_grafika_1922_259.jpg   Méret: 770x899 Színmélység: 24bit Felbontás: 300dpi
Nagy kép: magyar_grafika_1922_259_nagykep.jpg   Méret: 1172x1368 Színmélység: 24bit Felbontás: 300dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Képaláírás: Szedéspélda "A reklámnyomtatványokról" című cikkhez. A körzet és a vignetta a Brüder Butter betüöntőde készítménye.

Ismertető szöveg: "A reklámnyomtatványokat két főcsoportra oszthatjuk.
Az első csoportba sorolhatjuk azokat a kevésszövegű reklámokat, amelyek nyilvános helyen vannak hivatva a nagyközönség figyelmét valamely személyre, cégre, árucikkre vagy eseményre felhívni.
Az ilyen reklámok - legyenek azok nagy falragaszok vagy kisebb alakú reklámlapok - csak úgy bírnak értékkel, ha szövegük a legminimálisabb : néhány szó, amely ötletes megszerkesztése folytán futólagos elolvasásra is belevésődik az olvasó emlék ezetébe. Az ilyen reklámoknál azonban nagy szerepet játszik a szöveget kísérő dekoráció vagy alakrajz, melynek tulajdonképeni szerepe, hogy jellegzetességével, sajátos formájával a leggyanutlanabb szeml élőt is megragadja s később is emlékezetébe idézze azt a tárgyat, amelyre az illető reklám vonatkozik.
A reklámnyomtatványok másik főcsoportjába tartoznak azok a reklámok, amelyek körlevélszerüleg jutnak a közönség kezébe. Ezeknek szövege már bővebb és részletesebb. Az ilyen reklámlapoknak igen nagy szerepük van a kereskedelmi életben s ezeknek előállítására nagyobb gondot kell fordítani.
Egyes reklámoknál egyetlenegy szó vagy sor kellő érvényre juttatásával tökéletesen elérjük célunkat."
(Forrás: Magyar Grafika, 1922. október)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page