Normál kép: 071.jpg   Méret: 770x558 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Nagy kép: 071_nagykep.jpg   Méret: 1251x906 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Ismertető szöveg: 1977. A LÉGHAJÓ TÖRTÉNETE - L
Mélyny. 12 : 11 1/4 F. fog.
T.: Légrády Sándor
Névérték: 60 f
Á 1977. nov. 1.-1978. dec. 31.
PM 342 500 fog. 8 915
3223 3231 60 f Schwarz Dávid (1850-1897). léghajó (1897) 10,- 10,-
(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)



Schwarz Dávid Magyar feltaláló. 40 éves korában kezdett foglalkozni a fémburkolatú, merev vázú kormányozható léghajó megvalósításával. Tervét Bécsben nem támogatták, Szentpétervárott pedig nem tudta a hidrogéntöltést megoldani. 1895-ben eladta fafeldolgozó üzemét és minden idejét, energiáját találmánya megvalósításának szentelte. 1896. október 9-én próbarepülése a rossz minőségű hidrogén miatt nem sikerült. 1897. november 5-én a csaknem 50 m hosszú, kb. 14 m átmérőjű, henger alakú, alumínium burkolatú, rácsos szerkezetű, légcsavaros 10 kW teljesítményű Daimler-motorral hajtott léghajó sikeres felszállását már nem érhette meg. Özvegye a léghajó terveit eladta Ferdinand Zeppelinnek, aki fel is használta a róla elnevezett léghajója megépítéséhez. Schwarz Dávid léghajója volt a világon az első héjszerkezetű légi jármű. (Larousse 3k.570 o., MNL.15k.894 o.) (Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (Január) http://mek.oszk.hu/10200/10292/)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page