Ismertető szöveg: 1976. 100 ÉVES A GYŐR-SOPRONI VASÚT
Ofszetny. 11 3/4 F. fog.
T.: Kékesi László
Névérték: 40 f
Á 1976. nov. 26.-1977. dec. 31.
PM 383 729 fog. 5 047
3148 3157 40 f "Sigl" gőzmozdony (1875) 10,- 10,-
(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)
Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Rt. - GyESEV, Magyar-osztrák vasúttársaság. Alapítására báró Erlanger Viktor kapott engedélyt. Első
szakasza Győrtől Sopronig 1876. január 3-án nyílt meg. Ugyanezen a napon
helyezték üzembe a Győr MÁV pályaudvarig terjedő 1,7 km hosszú, valamint a
Soprontól a soproni délivasúti pályaudvarig vezető 1,3 km-es összekötő vonalakat. A
Sopron és Ebenfurt közötti szakaszt 1879. október 28-án nyitották meg. Győrtől a
Rába partjáig terjedő és csak áruforgalomra berendezett 1,9 km hosszú rakodóvágány
pedig 1891. május 1-én lett üzembe helyezve. A GyESEV tulajdonában lévő rendes
nyomtávolságú teljes vonalhossz 126 km, ebből 90 km a magyarországi rész. A
nemzetközi részvénytársaság működésére vonatkozó államszerződés többszöri
hosszabbításokkal van ma is érvényben. A társaság vezérigazgatóságának székhelye
Budapest. Sopronban és Wulkaprodersdorfban területi igazgatóság van. A GyESEV
kezeli az 1879-ben megépült 56 km vonalhosszúságú fertővidéki Helyiérdekű Vasutat
is, melyből 11 km a magyarországi szakasz (Révai Nl.9k.227 o., MNL.9k.49 o.) (Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (Január) http://mek.oszk.hu/10200/10292/)
|