Normál kép: jul7_22.jpg   Méret: 770x538 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Nagy kép: jul7_22_nagykep.jpg   Méret: 899x628 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Ismertető szöveg: 1968. ÉVFORDULÓK - ESEMÉNYEK (VI.)
Mélyny. 11 1/4:12 F. fog.
T.: Bokros Ferenc
Névérték: 1 Ft
P 700 000 fog. 4 000
2509 2395 2 Ft Kandó Kálmán (1869-1931)
Á 1968. márc. 30.-1969. dec. 31 30,- 20,- 1500,-
(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)



Kandó Kálmán magyar gépészmérnök, feltaláló. 1892-ben szerzett diplomát a budapesti József Műegyetemen. Gyakorlati munkásságát Párizsban kezdte, a Compagnie de Fives-Lille cégnél, ahol az indukciós motorok méretezésére új számítási módszert dolgozott ki. Mechwart András vezérigazgató hívta haza a Ganz gyár villamos osztályára 1895-ben. 1897-ben a gyár vezérigazgató helyettese lett. A vasút villamosításának úttörője. 1896-98-ban megépítette itthon az első háromfázisú közúti villamosvasutat, Olaszországban az első váltakozó áramú nagyvasúti villamos vonalat 1898-1902 között. 1905-1915 között az olasz mozdonygyárat igazgatta, ahol kb. 500 villamos mozdony készült el. 1917-ben tért haza ismét a Ganz-gyárba, ahol létrehozta a róla elnevezett 50 periódusú, úgynevezett Kandó-féle fázisváltós rendszert, a Kandó-mozdonyt. 1922-től villamos mozdonyt tervezett a Budapest Hegyeshalom vasúti fővonal villamosításához, melyet a budapesti Nyugati pályaudvar és Alag közötti főútvonalon próbáltak ki. 1894-1931 között 70 szabadalmát fogadták el. (Új Magy.L.1961.4k.29 o., Larousse 1992.2k.333 o., MNL 10k.506 o.) (Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (Július) http://mek.oszk.hu/10200/10292/)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page