Ismertető szöveg: 1970. AZ AUTÓ TÖRTÉNETE - L
Mélyny. 11 3/4 F. fog. (1,-, 2,-, 2,50, 4,-Ft)
12 : 11 3/4 F. fog. (a többi érték)
T.: Cziglényi Ádám
Névérték: 2,50,- Ft
Á 1970. febr. 28.-1971. jún. 30.
PM 554 675 fog. 6 411
2609 2569 2,50 Ft Ford T (1908) 50,- 30,-
(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)
Henry Ford amerikai nagyiparos. Az Edison Co.-nél dolgozott
technikusként. 1892-ben készítette el első személygépkocsiját. 1903-ban hozta létre a
Ford Motor Company-t, amelynek elnöke volt
1919-ig. Sikerét és meggazdagodását az 1908-ban
elkészült Galamb József magyar
gépészmérnök (1881-1955) által tervezett T-
modellnek köszönhette, amely a világ első
egyszerű, viszonylag olcsó népautója volt, és amelyből 1927-ig több mint 15 millió
darabot gyártottak, bevezetve a szalagszerű
termelést 1913-ban. 1920-tól új üzemszervezést,
üzlet- és gazdaságpolitikát vezettek be és az 1903as
kis családi vállalkozásból az USA leghatalmasabb
és egyedüli független vállalkozásává fejlődött. A
gyáróriás a személygépkocsik mellett számos más
terméket is gyártott. A gyárat 1919-43 között fia,
Edsel Boyant Ford (1893-1943), 1943-45-ben
ismét saját maga, majd 1946-60 között Henry Ford
II. (1917) nevű unokája vezette. Az óriás-vállalkozás
1999-ben megvásárolta a Volvo személyautó-gyártó részlegét, 2000-ben a Land Rover márkát, 33 %-os részesedése van a japán Mazda vállalkozásban. A General
Motors után a világ 2. legnagyobb autógyártója lett a vállalat. 2003-ban több mint
327.000 alkalmazottat foglalkoztatott. (A XX.század Kr.1994., Új Magy.L.1960.2k.383
o., Larousse 1991.1k.886 o., MNL.8k.146 o., 19k.317 o.) (Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (Július) http://mek.oszk.hu/10200/10292/)
|