Normál kép: 001_084_pix_Oldal_07_Kep_0001.jpg   Méret: 770x822 Színmélység: 24bit Felbontás: 199dpi
Nagy kép: 001_084_pix_Oldal_07_Kep_0001_nagykep.jpg   Méret: 1131x1208 Színmélység: 24bit Felbontás: 199dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Képaláírás: A pozsonyi új Duna-híd. - Az épülő híd 5-ik medernyilása, szerelés közben.

Ismertető szöveg: Baross Gábor kereskedelmi miniszter 1888 nyarán kezdte meg az alkudozásokat Pozsony városával s más illetékes fórumokkal az állandó híd fölépítése iránt. Pozsony lemondott a révjövedelem-röl, polgárainak réwám alóli régi mentességéről, átengedte ingyen a szükséges talajt s tett más apróbb kedvezményeket a miniszter pedig már 1889 jan. 17-én megkötötte az építési szerződést Cathry Ferencz svájczi születésű mérnökkel, ki azonban, mióta a svábhegyi fogaskerekű vasút kiépítése végett hazánkba jött, itt állandóan megtelepedett, magyar honos s több közhasznú vállalatban részes. Az országgyűlés az építkezési szerződést 1889 jul. 8-án fogadta el, azonban Cathry saját felelősségére már márczius hóban hozzá látott a munkálatokhoz. Pulszki Garibaldi mérnök volt megbízva az állami ellenörizettel.
Deczember 9-én a miniszteri kiküldöttek jelenlétében megkezdődtek az ellenőrző szemlék, melyek eredményeként 22-én a hidat hivatalosan késznek s teljesen jókarban levőnek nyilvánítottak s Pozsony város hatósága kinyervén a királytól azt a kegyet, hogy a hidat személyesen nyitja meg, a megnyitás napjául decz. 30-ikát tűzte ki.
A hid első sorban a pozsony-szombathelyi épülő félben levő vasút számára készült, de a mellett lóvasút, kocsi, sőt gyalogközlekedés számára is használható. A voltaképi híd hoszsza 465 méter, de a feljáróval és lejáróval együtt 1405 méter.
(Forrás: Vasárnapi Ujság, 1891. január 11.)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page