Normál kép: 477_672_pix_Oldal_03_Kep_0001.jpg   Méret: 698x1057 Színmélység: 24bit Felbontás: 199dpi
Normál kép új ablakban 
Normal size picture in a new window

Képaláírás: Hegyi vasutak. - A m. kir. természettudományi társulat könyvkiadó-vállalatában most megjelent "Világforgalom" cz. műből.
Vizi alagút Gossensassnál a Brenner-vaspályán.

Ismertető szöveg: A Brenner-pályát 1864-ben kezdték építeni és 3 év alatt fejezték be. Innsbruckból (468 m. magas) indulva, a Brenner állomáson éri el tetőpontját (1367 m.) és innen alászállva, Sterzingen és Brixenen át Bozenben végződik. A pálya összes hossza 125-2 km., tunneljeinek száma 30 közöttök a leghosszabb a mühlbaehi (867 m.)
Nevezetesek a forduló tűnnélek ilyen kettő van, az egyik St. Jodok mellett, a másik Schelleberg és Gossensass állomások között. A kanyarulat, melyet a vonatnak az utóbbi esetben meg kell tennie, olyan nagy, hogy az ember Schellebergen leszállhat a vonatról, gyalog elsétálhat Gossensassba és megint felülhet az előbb elhagyott vonatra. (Forrás: Vasárnapi Ujság, 1889. július 28.)



A Brenner-hágó (németül Brenner, Brennerpass, olaszul Passo del Brennero) Ausztria Tirol tartománya és Olaszország Dél-Tirol régiója közötti jelentős közlekedési útvonal, 1374 m tengerszint feletti magasságban fekvő hegyvidéki átkelőhely a Keleti-Alpok részét képező Ötz-völgyi-Alpokban.
A környék már a rézkorban is lakott volt. A Brenner-hágótól 50 km-re nyugatra találták meg az Ötzi-nek elnevezett, i. e. 3300 körül élt vadász mumifikálódott, jégbe fagyott holttestét. Augustus légiói az Etsch völgyéből indultak északnak, s keltek át a hágón i. e. 15-ben. A Római Birodalom jelentős összekötő útvonala Raetia tartománnyal. Lucius Septimius Severus császár a 2. század végén elrendelte megerősítését. A 16. században a császári postaforgalom ellátásával megbízott bergamoi de Tassis család (később Thurn und Taxis) az út karbantartását is felügyelte. Mária Terézia utasítására 1777-ben felújították. Goethe szintén ezen az útvonalon utazott 1786-ban Itáliába. Vasútvonalát 1867-ben építették. Ausztria és Olaszország 1919-ben kijelölt határa a Brenner településen halad át. Az útvonal ausztriai részét, a növekvő személygépkocsi-forgalom miatt, 1926-ban aszfaltozták. 1957-ben, az Europabrücke (magyarul Európa-híd) építésével kezdetét vette a Brenner-autópálya építése, melyet 1963. november 17-én adtak át. (Forrás: Wikipédia)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page