Normál kép: okt1_19.jpg   Méret: 770x455 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Nagy kép: okt1_19_nagykep.jpg   Méret: 1429x845 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Ismertető szöveg: 1970. AZ AUTÓ TÖRTÉNETE - L
Mélyny. 11 3/4 F. fog. (1,-, 2,-, 2,50, 4,-Ft) 12 : 11 3/4 F. fog. (a többi érték)
T.: Cziglényi Ádám
Névérték: 4,- Ft
Á 1970. febr. 28.-1971. jún. 30.
PM 554 675 fog. 6 411
2611 2571 4 Ft Csonka (1912) 80,- 80,-
(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)



Csonka János magyar gépészmérnök. Apja kovácsműhelyében lett szakmunkás. A vasútnál eltöltött évei után Bécsben, Zürichben és Londonban dolgozott, állandóan továbbképezve magát, és elnyerte a József Műegyetem tanműhelyének vezetői állását, melyet nyugállományba vonulásáig - 1925-ig - töltött be. 1877-80 között végighallgatta az egyetemi előadásokat - vizsgázás nélkül - . Kiemelkedő mérnöki teljesítményéért 1924-ben a Mérnöki Kamara gépészmérnökké nyilvánította. Nyugdíjasként önálló gépműhelyet létesített, amely 1938-ra gyárrá fejlődött, később a Csonka Gépgyárrá bővült. Számos szabadalomnak volt Bánki Donát társszerzője. PI. Újítás gázgépeknél, Újítás gáz- és petróleummotorokon, Gáz illetve petróleum kalapács, Karburátor és a porlasztó találmányukat 1893. február 11-én szabadalmaztatták. Számos saját találmányt dolgozott ki a hazai automobilizmus területén. Alkotott önállóan gépjárműveket, motoros bi- és tricikliket, postaautókat, gépkocsikat, kisautókat, autóbuszokat, egyéb motoros gépi berendezéseket és 1905. május 31-én az első magyar gépkocsit. (MNL.6k.151 o.) (Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (Október) http://mek.oszk.hu/10200/10292/)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page