Normál kép: 181_280_pix_Oldal_24_Kep_0001.jpg   Méret: 592x1067 Színmélység: 24bit Felbontás: 200dpi
Normál kép új ablakban 
Normal size picture in a new window

Képaláírás: A "Czigánybáró" a Népszínházban: F. Hegyi Aranka (Szaffi).

Ismertető szöveg: A népszínháznak állandóan vonzó darabja lett a "Czigánybáró" minden előadását nagy közönség nézi, mely egyformán hálás tapsokkal adóz a szövegírónak és a zeneszerzőnek, Strausznak, a minden keringők királyának s az előadóknak, kik valóban megérdemlik a legteljesebb dicséretet. Ezek között első sorban említendő F. Hegyi Aranka asszony, kinek "Szaffi"-ja minden tekintetben kifogástalan. Erős, szenvedélyes alak, melyet szerelme, odaadó ragaszkodása teszen bájossá, s mi e leány regényes hajlandóságait illeti, azokat alig lehetne bárki is annyira hivatva elénk állítani, mint Hegyi Aranka, a ki bír hozzá kellő fantáziával és alkotó erővel. Még hangjának hiányossága is teljesen eltűnt e szerepében, a játszani tudás annyira széppé teszi énekét is az első felvonásban, ép a melyben képünk ábrázolja, tánczol is, rendkívül kecsesen, mindig zajos tapsok között. (Forrás: Vaárnapi Ujság, 1886. április 25.)



Hegyi Aranka (Pest, 1855. máj. 25.-Bp., 1906. jún. 9.): énekesnő. Apja, Hegyi Poldi cigányprímás halála után Sárközi Ferenc cigányprímás nevelte. Tehetsége korán feltűnt, előbb - a Nemzeti Színház balettiskolájában - táncolni, majd énekelni tanult. Fehérvári Mari növendéke volt. Első sikerét 1878-ban Szabadkán, a Kapitánykisasszony c. operettben (Genée) aratta. 1880-tól a Népszínházhoz szerződött, ahol haláláig Blaha Lujza és Pálmay Ilka egyenrangú társa volt. Operettprimadonnaként a legkitűnőbbek egyike, de kiváló játékával a népszínművek szerepeiben is rendkívüli sikereket ért el. Főként a francia operettek szerepeit játszotta stílusosan, de számos m. operettet is sikerre vitt. A korabeli tudósítások szerint ifj. J. Strauss is tisztelői közé tartozott, mert A cigánybáróban nyújtott alakítása után - amelyben tánctudását is jól érvényesíthette - őt tartotta az ideális Szaffi megtestesítőjének. A Hoffmann meséi (Offenbach) hármas női főszerepének (Olympia, Giulietta, Antonia) megformálása, sokoldalú tehetsége a bem.-t igazi művészeti eseménnyé, a Népszínház egyik legkiemelkedőbb produkciójává avatta. Stróbl Alajos róla mintázta a Táncosnő szobrát. (Forrás: http://mek.niif.hu/02100/02139/html/sz10/154.html)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page