Ismertető szöveg: 2000. 50 ÉVES A FERIHEGYI REPÜLŐTÉR
100-as ívekben, Sihl papírra nyomva, egy íven 10 vonalkód.
Ofszetny. 12 : 11 1/4 F. fog.
T.: Dudás László
Á 2000. máj. 3. Forgalmi bélyeg.
4535 4590 136 Ft Fogadóépület, Li-2 repülőgép
orr része, embléma 350,- 180,-
(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)
Budapest belvárosától 16 km távolságra van a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, Magyarország központi
polgári repülőtere. A fővárossal
kereszteződésmentes út köti össze. A
forgalmi épület építésére kiírt
pályázaton 1939-ben ifj. Dávid Károly
terveit találták a legjobbnak. A
kivitelezési munkákkal Kemenes
Krebs András cégét bízták meg 1942-44 között. A ma is meglévő hangárok terveit Prepeliczay Albert készítette. A
II. világháború alatt katonai célokat szolgált. Majd légitámadás érte, mely csaknem
teljesen megsemmisítette. 1947-ben megkezdték a felújítását. A kifutópálya 1950
végén érte el a 2,5 km hosszúságot A repülőteret 1950. május 7-én adták át a
forgalomnak. 1954-ig a MASZOVLET, ezt követően a MALÉV üzemeltette és
fejlesztette. Míg 1950-ben kb. 50.000 utas fordult meg Ferihegyen és 700 tonna
árut szállítottak, addig 1997-ben 3,6 millió utas, 3.200 tonna levél és postacsomag
valamint 24.000 tonna áru szállítását oldotta meg az időközben megépült
2. repülőtér a meglévő, de korszerűsített és bővített 1. repülőtérrel együtt. Az 1997-ben elkezdődött bővítés azt a célt tűzte ki, hogy 2010-ben 5,6 millió utas
kiszolgálására legyen a repülőtér képes. A repülőteret 2011. március 30-i hatállyal nevezték el Liszt Ferencről. (Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (November) http://mek.oszk.hu/10200/10292/)
|