Normál kép: nov2_14.jpg   Méret: 770x391 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Nagy kép: nov2_14_nagykep.jpg   Méret: 2273x1154 Színmélység: 24bit Felbontás: 600dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Ismertető szöveg: 1964. ERZSÉBET HÍD BLOKK - L
Az Erzsébet híd megnyitása alkalmából.
Mélyny. 11 Túlfogazásos K. fog. és 11 K. fog.
T.: Füle Mihály
Á 1964. nov. 21 .-1965. febr. 28.
PM 172 010 fog. 2 881
2111 BI45 2078 10 Ft Erzsébet híd 600,- 600,-
(Forrás: Magyar Posta- és Illetékbélyeg Katalógus)



AZ Erzsébet-híd híd az Eskü-tér és a Döbrentei tér között épült, ezért korábban Eskü-téri híd néven is emlegették. Nevét az 1893 évi XIV. törvénycikk rendelte el. Tervezésére nemzetközi pályázatot írtak ki, de a beérkezett 43 terv egyikét sem fogadták el. A terveket végül a Kereskedelmi Minisztérium Dunahíd-osztálya, Czekelius Albert készítette Kherndl Antal műegyetemi tanár elméleti munkája alapján. 1897-1903 között épült. 1903.október 4-én adták át a forgalomnak Ferencz József jelenlétében. A két pillér közötti távolsága 290 méter, a világ legnagyobb nyílású közúti lánchídja volt akkor. A teljes hossza 378,6 m, szélessége 18 m, melyből a kocsiút 11 m volt. A híd elsőként biztosította a két part között a villamosközlekedést, mely 1914. augusztus 14-én indult meg. A hídon átkelőknek hídpénzt kellett fizetni, melynek összege 2 krajcár volt. A hídpénzt később az őszirózsás forradalom törölte el. A II. világháború során tönkrement hidat - a régi pillérek felhasználásával - a Sávoly Pál vezette munkaközösség tervei alapján építették újjá 1961-64 között. Az újjáépült Erzsébet-híd hossza 380 méter, szélessége 27,5 méter. A forgalomnak 1964. november 21-én adták át. (Forrás: Hevesi Erzsébet és Vermes Anna bélyeggyűjteménye (November) http://mek.oszk.hu/10200/10292/)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page