Normál kép: 001_080_pix_Oldal_02_Kep_0002.jpg   Méret: 770x586 Színmélység: 24bit Felbontás: 200dpi
Nagy kép: 001_080_pix_Oldal_02_Kep_0002_nagykep.jpg   Méret: 1158x881 Színmélység: 24bit Felbontás: 200dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Képaláírás: 1. A hunok kijövetele Ázsiából

Ismertető szöveg: "Jelen számunkban három képet mutatunk be, melyekkel a piafond alatt a párkányzat festményei kezdődnek. A kép alján, balról, a női alak a durva Ázsiát jelképezi, a ki megnyitva kapuit a kitóduló hun-szittya nép-rajnak, kibocsátja magából Attilát az isten ostorát, ki harczosainak pajzsán vitetve, mintha csak a vihar vinné a levegőben, ugy tör előre szembeszállani a félvilággal s meghódítani Európát, az egész nyugatot. Mily nyitány, a nagyszerű cselekvényben, melynek képsorozata ezennel megnyílik szemeink előtt!" (Forrás: Vasárnapi Ujság 1876. 23. évf. 1. sz. január 2.)



Faliképei mellett a maga korában kevésbé értékelték aktfestészetét, mely talán időtállóbb, mint "főművei". Mitológiai tárgyú aktképeinek (Bacchánsnők, Psyché, Fürdés után, stb.) állandó modellje rajongott nevelt lánya, Kornélia volt. Falfestészete már saját korában másodlagos, "akadémikus neoreneszánsz" művészetnek bizonyult. "Lotz festői képzelete az Olympus fényétől ittasodott meg. A görög-római istenek, hősök, démonok és allegorikus alakok népesítik be képeit. Pollák neoklasszicizmusa és Ybl Miklós neoreneszánsza volt az igazi háttere Lotz Károly rokonszellemű falfestményeinek" olvassuk a mai napig egyetlen, életművének szentelt monográfiában. (Forrás: Wikipédia)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page