Normál kép: 241-252_pix_oldal_3_kep_0001.jpg   Méret: 770x459 Színmélység: 24bit Felbontás: 199dpi
Nagy kép: 241-252_pix_oldal_3_kep_0001_nagykep.jpg   Méret: 1740x1038 Színmélység: 24bit Felbontás: 199dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Képaláírás: Földalatti vasut Londonban

Ismertető szöveg: "Legújabban tervben van, hogy London némely föutczája alatt földalatti vasutak építtessenek. A közlekedés szaporodása okvetlen megkívánja, hogy a vasúti társulatok, költséget nem kiméivé, ezen régóta tervezett, de mindeddig kivihetlennek látszó épitkezést megkezdjék, mig végre a jelen évben a munkálatok több helyütt csakugyan foganatba vétettek. Az építkezés a nyugati vasút pályaudvara mellett Paddington külvárosban kezdődött, s mindenütt a föutczák kövezete alatt fog az egész városban vezettetni. Mellékelt rajzunk e földalatti vasút átmetszését tünteti elénk.épen olyhelyen,a hol az utczáról lépcsők vezetnek le az alagút mélyébe. Ilyen helyen egyszersmind vasúti állomás is van, s a kik London távolabb részeibe szándékoznak utazni, itt várják be a vonat érkezését." (Forrás:Vasárnapi Ujság 7. évf. 21. sz. (1860. május 20.))



A vasútépítés az Egyesült Királyságban a 19. század elején vette kezdetét. 1854-re hat különböző pályaudvar készült el közvetlenül a belváros peremén: London Bridge, Euston, Paddington, King's Cross, Bishopsgate és a Waterloo. Ekkor a Fenchurch Street pályaudvar az akkori City of London területén helyezkedett el. A közúti forgalom jelentősen megnövekedett a város környékén részben azért, mert a vonattal közlekedő utasok közúton folytatták az utazásukat a város központjába. Az ötlet, mely szerint földalatti vasúttal volna célszerű összekötni a City of London körzetét a jelentősebb pályaudvarokkal már az 1830-as években megszületett, azonban azt nem vették fontolóra egészen az 1850-es évekig, amikor is úgy gondolták, hogy megoldást jelenthet a megemelkedett közúti forgalom problémájára.(Forrás:Wikipedia)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page