Normál kép: fusti_23.jpg   Méret: 770x577 Színmélység: 24bit Felbontás: ismeretlen
Nagy kép: fusti_23_nagykep.jpg   Méret: 2272x1704 Színmélység: 24bit Felbontás: ismeretlen
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Képaláírás: Az I. erdélyi vasút személykocsija

Ismertető szöveg: Az erdélyi fővasútvonal kérdése már 1847-től komoly vitát váltott ki... Az osztrák kormány egy Arad-Gyulafehérvár-Nagyszeben-Vöröstorony vonal építését támogatta. Ezzel szemben az erdélyi magyar társadalom a Nagyvárad-Kolozsvár-Brassó vonal építését szorgalmazta. A két vasútvonal terv között közel két évtizedes vita alakult ki, mindkét vonal mellett számos érvet és ellenérvet hoztak fel az érdekelt felek. 1864-ben úgy tűnt, hogy a dél-erdélyi vonal terve valósul meg először, ugyanis a bécsi kormány elrendelte az Arad-Déva-Gyulafehérvár vasútvonal építését, amely végül csak 1868-ban adatott át a forgalomnak Első Erdélyi Vasút néven.
Az osztrák-magyar kiegyezés pillanatában Erdély területén egyetlen kilométernyi vasút sem volt. Az új magyar kormány elsőrendű feladatának tekintette a magyar vasúthálózat kiépítését és modernizálását. ... (Forrás: Gidó Csaba: UNIÓ VASÚTON, itthon.transindex.ro)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page