Normál kép: 1900bb_Page_368_h.jpg | Méret: 770x496 | Színmélység: 24bit | Felbontás: 300dpi |
Nagy kép: 1900bb_Page_368_h_nagykep.jpg | Méret: 1319x849 | Színmélység: 24bit | Felbontás: 300dpi |
Képaláírás: Az új vasút gerendázata építés közben, alulról. Ismertető szöveg: Az alsó rakodóparton ez év májusban kezdték építeni s 5 hónap alatt már befejezték. Szélességben nyolcz métert foglal el a rakodópartból. A szerkezete vas és beton. Három sor széles vasoszlop tartja az egész pályát. A vasoszlopokon fekszenek az áram-vezetésre szolgáló csatorna-alaku vasbakok, ezeket hatalmas keresztgerendák kötik össze, a melyek a hoszszában fektetett vasgerendákra támaszkodnak. Az alsó oszlopzat közeit raktárhelyiségek építésére használták fel. A külső oszlopokhoz diszes kiképzésű falazatot építettek, vasrostélyu ablakokkal, vasajtókkal látták el az egészet, s kész volt a vasraktár, a melyet semmiféle árvíz el nem pusztíthat. S a viadukt alatti tárházaknak tetszetős külsőt is adtak, mert tele aggatták a hajózás mindenféle jelvényével, az egyes tárházak közt pedig helyenként tágas átjárókat hagytak a felső partra vivő lépcsőkhöz. A viadukt felső része, maga a pálya olyan, mintha sík földön épült volna. A viadukt beton és vastető szerkezetébe van elhelyezve az áramvezető csatorna s a kettős sínpár közeit keramit burkolat fedi. A viadukt az egész dunaparti korzót érinti, s hosszában erős és csinos munkájú vaskorlát szegélyezi mindkét oldalán. (Forrás: Vasárnapi Ujság, 1900. november 4.) |
Kapcsolódó dokumentumok: Az új vasút sinpárjai a Dunaparton A viadukt alja |
![]() ![]() ![]() |