Ismertető szöveg: A Szeged pályaudvar Szeged fő vasúti pályaudvara az Indóház téren.
A pályaudvarról indulnak vonatok Budapestre, Békéscsabára és Szabadkára.
Szegedet 1854-ben érte el a vasútépítés, de érdemleges állomásépületet csak négy évvel később emeltek, amikor a vonalat Temesvár irányába továbbépítették. 1902-ben a megnövekedett forgalomhoz és a városhoz immár jobban illő középületként Pfaff Ferenc építész tervei alapján a MÁV átépítette Szeged állomásépületét. Az épület a kor ízlését követő historizáló stílusban épült. Ez az egyetlen nagy állomásépület, ahol az előtér és a vágányok között emeletnyi szintkülönbség van, mégis érdekes, hogy nem vállalták a kézenfekvő szigetperonos megoldást, viszont hatásos lépcsőfeljárót építettek az előcsarnokhoz. A bejárat feletti három, íves záradékú hatalmas ablakot kétoldalt kissé "nyomottabb" tornyok szegélyezik. Pfaff Ferenc sohasem ismételte magát mindig újat alkotott.
Felújítás 1964-ben
Ekkor épült a felvételi és a postaépület közötti üzemi konyha - étterem, és több belső szolgálati lépcsőház, ill. a földszinti galériaszint.
Felújítás 2006-ban
Az épületet eredeti formájában felújították.
1908 óta az 1-es, 2012 óta pedig a 2-es villamos köti össze Rókus-pályaudvarral ill. Európa ligettel. Az állomás elérhető még a 11-es, 20-as, 21-es, 90 valamint a 90F jelzésű autóbuszokkal.
(Forrás: Wikipédia)
|