Normál kép: 1895_Oldal_119_a.jpg   Méret: 653x1112 Színmélység: 24bit Felbontás: 200dpi
Normál kép új ablakban 
Normal size picture in a new window

Képaláírás: Részlet Munkácsy műterméből.
Szánthai István rajza.

Ismertető szöveg: Munkácsy Mihálynál
... Kértem, hogy mutassa meg újabb műveit, s a mester körülvezetett a műtermében. Legelőbb is a "Sztrájk"-ot néztük meg. Ez Munkácsy legújabb festménye. ...
A "Sztrájk"-tól jobbra van, már szintén keretbe foglalva, "Krisztus és a kesergő asszonyok" czimű festménye, mely Terebesre az Andrássy-mauzoleum számára készült.
...
Munkácsy legújabb festményének czíme: "Ecce homo", s azt a jelenetet ábrázolja, mikor a kiváncsi tömegnek egy erkélyről fölmutatják Krisztus holttestét. ... (Szánthai István) (Forrás: Vasárnapi Ujság, 1895. április 14.)



Munkácsy mélyről küzdötte fel magát, az asztaloslegényből híres festő lett, aki hatalmas méretű vásznaival az egész világot meghódította. A kor legnagyobb "szociológusa" is volt egyben, az európai és a magyar társadalom falusi és városi közösségeinek kiváló ismerője. Tanulmányozta és nagy műgonddal lefestette a sorsukba beletalált embereket. Európai, keresztény és magyar polgár volt egyszemélyben és zseniális tehetségű festő, de ahhoz, hogy hatalmas méretű életművét létrehozza, nagy szorgalom, megfeszített szellemi és fizikai munka szükségeltetett. Romantikusan realista festő volt, aki mindig invenciókkal teli munkákat alkotott. Nagy méretű vásznain készíti el kompozícióit gazdag embertípusokkal, eszköztárakkal mintegy előrevetítve a 20. századi karakterszínészekkel, számos statisztával és pazar díszlet anyaggal dolgozó, gazdag kiállítású színes széles vásznú filmek világát. (Forrás: Wikipédia)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page