Normál kép: 1892_Oldal_157_j.jpg   Méret: 770x581 Színmélység: 24bit Felbontás: 200dpi
Nagy kép: 1892_Oldal_157_j_nagykep.jpg   Méret: 964x728 Színmélység: 24bit Felbontás: 200dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Képaláírás: Baross miniszter kiséretével a Vaskapunál.
Futtaky Gyula pillanatnyi fényképe után.
Hoszpotszky főmérnök.
Schober igazgató.
Gaál képviselő.
Gonda Béla műszaki tanácsos.
Neményi képv.
Sipeky képv.
Ludvigh államvasúti igazgató-elnök.
Baross Gábor miniszter.
Cseörgő miniszteri tanácsos.
Wallandt osztálytanácsos.
Lutter vállalkozó.
Schlotterbeck intéző mérnök.

Ismertető szöveg: Bellusi Baross Gábor a dualizmus korának kiemelkedő gazdaság-és közlekedéspolitikusa. A vasútügy fejlesztése terén elért eredményei miatt "vasminiszternek" nevezték, kora Széchenyi István közlekedéspolitikai eszméinek megvalósítóját tisztelte benne. Baross Gábor élete legnagyobb feladatának a Vaskapu szabályozását tekintette. A német vámháború miatt a Monarchiának Németország elkerülésére az Alpok hegyláncain keresztül Svájc felé meg kellett építenie az arlbergi vasútvonalat. Ez a munka Ausztriára hárult, így egyedül Magyarországnak kellett megoldania az Al-Duna szabályozásának feladatát, amelyet a berlini konferencián (1878) a Monarchiára kiosztottak. Baross gyakori személyes jelenlétével biztosította a munkálatok menetét, de szükség is volt minden energiájára és szervezőképességére, hiszen ez volt az évszázad egyik legjelentősebb belvízi hajózást segítő európai beruházása. Jelentőségét az adta meg, hogy elkészülte után született meg az egységes dunai hajózóútvonal. A "vasminiszter" ezt azonban már nem érhette meg. (Forrás: Wikipédia)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page