Normál kép: 57945119.jpg   Méret: 770x577 Színmélység: 24bit Felbontás: ismeretlen
Nagy kép: 57945119_nagykep.jpg   Méret: 2560x1920 Színmélység: 24bit Felbontás: ismeretlen
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Ismertető szöveg: A szegedi Belvárosi híd Újszegedet köti össze a Tisza túlpartján fekvő városrészekkel. Minden év májusában itt tartják Szeged Napja alkalmából a hídi vásárt, mely több tízezer látogatót vonz a városba. ...
A várost elpusztító árvíz után Szeged teljes újjáépítésének fontos része volt - a már 1787-ben felvetődött - állandó közúti Tisza-híd megépítése. 1880. július 1-jén kiadták a pályázati feltételeket és útmutatót. 1880 decemberében kezdődött a híd építése - Feketeházy János és Gustave Eiffel tervei alapján. 1881-ben a Tisza áradása miatt ideiglenesen leállították a munkálatokat. 1883. április 19-re elkészült a medernyílás vasszerkezete, szeptember 1-jén elkezdődtek a próbaterhelések, előbb a IV. és II, majd a III. és I. nyílásokat terhelték. A próbaterhelések szeptember 15-én egy 20 tonnás kocsi az áthaladásával fejeződtek be. Másnap (1883 szeptember 16.) átadták a hidat.
1944. október 9-én az oroszok elől visszavonuló német csapatok a hidat felrobbantották.
A roncseltávolítás 1946 tavaszán kezdődött, az új híd építése 1947 tavaszán. Az acélszerkezet gyártását a Győri Vagongyár, a Ganz-gyár, és több kisebb műhely végezte. A hidat a MÁVAG szerelte össze. 1948-ban átadták a forgalomnak. (Forrás: Wikipédia)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page