Normál kép: hu_b1_50316_0230.jpg   Méret: 770x414 Színmélység: 24bit Felbontás: 300dpi
Nagy kép: hu_b1_50316_0230_nagykep.jpg   Méret: 2113x1138 Színmélység: 24bit Felbontás: 300dpi
Kattintson az új ablakban való nagyításhoz! 
Click to enlarge it in a new window!

Képaláírás: A Dunagőzhajózási társaság budapesti (ó-budai) hajógyára.
A Hajógyári kikötő. B ó-budai Duna-ág. a Irodák, b központi raktár, c hajóácsműhely, d villamos központi telep, e tűzoltók, f szerelő műhely, g gépműhely, h öntöde, k kárpitosműhely, m kazánkovács-műhely, n mázolók, o hajóvédfedél, p lakatosműhely, q r hajókovács-műhely, s fűrésztelep, t faraktár, u uszó-dock, v hajósikló, w hengermű, x kovácsműhely.

Ismertető szöveg: Budapest egyik legrégibb nagyüzeme volt az Óbudai Hajógyár. Gróf Széchenyi István kezdeményezésére jött létre 1835-ben, amikor az Első Duna-gőzhajózási Társaság (DGT/DDSG) az Óbudai-szigetet megszerezte. Az itt készült első hajót - az Árpád oldalkerekes, fa testű gőzhajót - 1836-ban bocsátották vízre. Azóta - változó cégnevek alatt - az Óbudai Hajógyárban több száz, a kor átlagos műszaki színvonalát nem egyszer messze túlszárnyaló személyszállító hajó és teherhajó, uszály, úszódaru, vontatóhajó és tolóhajó, jégtörőhajó és egyéb úszótest készült, bizonyítva az itt dolgozók kitartását, megújuló alkotóerejét, szakmai felkészültségét, generációkon átívelő szakmakultúráját. A rendszerváltozást követő gazdasági átalakulásokat azonban már e patinás üzem sem tudta átvészelni. A Hajógyári-sziget székhellyel rendelkező, jogutódnak tekinthető GD Óbudai Hajóépítő Rt. végelszámolása 1999. november 29-én befejeződött és a céget 2000. május 30-án törölték a cégjegyzékből. A több, mint 150 éves magyar hajógyártás egyik fellegvárának a helyét szórakoztató és szolgáltató létesítmények, illetve irodák foglalták el. (Forrás: Wikipédia)


   Felvétel a kedvencek közé vagy megosztás másokkal/Bookmark or share this page